dilluns, 31 de març del 2014

Sessió 7- Estratègies d'aplicació dels projectes dissenyats

Amb la presència de la formadora vam iniciar la setena sessió amb l'objectiu de repassar les fases de disseny dels projectes realitzades fins el moment i parlar sobre l'aplicació dels mateixos a l'aula.

A partir d'un gràfic visual vam repassar les diferents fases que hem de fer per dissenyar un projecte i les tasques que es deriven a partir de l'aplicació d'aquest a l'aula.

Les idees principals són:

  • Quan presentem la tasca (pregunta, context, producte i avaluació) cal utilitzar estratègies per realitzar l'avaluació inicial ( el que sabem, que volem saber...)
  • Va donar molta importància a la gestió del clima de l'aula lligant-lo a l'aprenentatge cooperatiu. Per acompanyar aquest aprenentatge cal : modelar,  fer una pràctica guiada per poder acabar amb una pràctica compartida, on una part dels alumnes avaluen el que fan els seus companys. Amb aquesta seqüència podem crear rutines que afavoreixen el clima de l'aula.
  •  A la formació de grups, cal planificar els rols assignats a cada alumne de l'equip i les funcions que realitzarà cadascú d'ells. També va explicar els tipus de grups que es poden crear: l'equip base i l'equip d'especialistes.
  • Els grups han de planificar el temps que disposen, l'organització interna, on i com buscaran la informació.
  • Cada alumne ha de buscar la informació que li correspon i és important que la tractin comprenent-la i recollint-la  una vegada l'hagin compartit amb els seus companys.
  • Els productes poden ser variats, no només textos escrits. És imprescindible que tinguin una finalitat encaminada a mostrar-lo a algú, exposar-lo, etc.
  • Quan s'aplica el projecte també cal tenir en compte la importància de reflexionar sobre la nostra percepció de com ha anat la sessió. (auto avaluació del mestre/a).


1 comentari:

  1. Quina capacitat de síntesi! Heu fet una feinada: nous enllaços i un bon resum! és agradable llegir-ho des de la distància.

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari!