dilluns, 3 de febrer del 2014

Sessió 1

L'Escola que somio

Després de moltes xerrades entre paral·lels, cicles i claustre i veien la necessitat de fer avançar l'escola, de coordinar esforços i unificar maneres de fer, els/les mestres de l'escola Joan Sanpera i Torras vam creure en la necessitat de demanar una formació en centre sobre el tema de la metodologia del treball cooperatiu i per projectes.
Vam contactar amb el Centre de Recursos de la nostra zona i ens van informar que ens donarien tot el suport que calgués excepte en el plànol econòmic.
L'equip directiu va buscar alternatives i va contactar amb una especialista en el tema de primer nivell: Guida Al·les, que tot i viure a les Illes Balears estava disposada a participar en aquesta formació.
Després de multitud de contactes es va presentar a la nostra AMPA la necessitat de finançament de la formació i després d'estudiar-ho van recolzar la proposta amb el seu inestimable suport econòmic.
D'aquesta manera el dilluns 27 de gener el claustre es va reunir amb la formadora menorquina a la sala de mestres amb molta motivació i altes espectatives que des del primer minut van ser altament recompensades.
Hi havia hagut un treball previ de plasmació d'espectatives, de desitjos, d'inquietuds...que els/les mestres vam desenvolupar a cas i li vam fer arribar a la formadora. Amb tot allò, ella va elaborar una presentació que va compartir amb nosaltres i la xarxa (preciós!, aquí teniu l'enllaç:L'escola que somio L'escola que somio
Guida amb el seu to seré, amb un domini envejable de les noves tecnologies i amb un infinit saber ens va posar al dia del que és un projecte i quina seqüència bàsica conté.
Va utilitzar a més de les seves paraules algunes tècniques de dinàmiques de grup molt actives i divertides. (recordeu allò de: "Claaaaasse! ").
Vam treballar en grups per tal de intentar fer la seqüència de treball d'un projecte i amb els resultats de les nostres reflexions, la formadora prepararia la seqüència complerta per la propera sessió.
També ens va presentar el programa del curs (programa). Ens va explicar que les sessions amb ella (10) serien de 2 hores i mitja i les de treball per grups (dirigits per ella però sense la seva presència serien de dues hores. També hi haurien sessions online per consultar dubtes i avançar en el treball personal.
Finalment ens va posar deures. Havíem de valorar la sessió i preparar-nos per la següent.
L'escola que somio

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies pel vostre comentari!